Hein Heijen

Neuromarketing & Beïnvloedingspsychologie
HomeBiografieLezingenFoto's en video'sBlogContact
Home
Voorkom dat je de zwakste schakel wordt!

Voorkom dat je de zwakste schakel wordt!

Waarom plaatste Leonardo Da Vinci op zijn schilderij ‘Het Laatste Avondmaal’ Jezus in het midden? Wat is de reden dat gouden-medaillewinnaars in het midden staan? Of dat bruid en bruidegom in het midden van de tafel worden gezet?

Of het nu gaat om mensen, diensten of producten: de middenpositie wordt door ons onbewust gezien als zijnde ‘dat is en moet belangrijk zijn’?! Dat dit zo is, komt nietdoordat het midden meer aandacht krijgt of beter door ons wordt onthouden, neen! Het komt doordat wij onbewust verwachten dat wat in het midden ligt of staat, daar expres is neergezet. De populariteit van iets wordt niet altijd bepaald door informatie en of vormgeving, maar voornamelijk door plaatsing.

Ben je bij een vergadering, product of dienst presentatie, het is belangrijk van te voren aandacht te besteden aan plaatsing. Bijvoorbeeld: zo werd van drie getoonde plakjes kauwgom met verschillende smaken, de middelste significant het vaakst gekozen. Zo ook bij de in 2001-2004 zeer populaire tv-quiz De Zwakste Schakel met Chazia Mourali, bleek dat de kandidaten die in het midden van de halve cirkel stonden vaker wonnen dan de kandidaten op de overige plaatsen. Bijzonder hè, dat je naast veel parate kennis, een slimme strategie ook letterlijk de juiste positie dient te hebben om te kunnen slagen of winnen! In de vier P’s is de PLAATS een onbewuste PROMINENTE beïnvloeder.

Vind jij dit ook mega interessant? Wil jij deze kennis en nog veel meer over salespsychologie?

Laatste blogberichten

Voorkom dat je de zwakste schakel wordt!
Hoe motiveer je? Heel eenvoudig!
Blog overzicht
De training “Beïnvloedingspsychologie in sales” van Hein Heijen is een absolute aanrader voor verkopers die meer invloed willen uitoefenen op de beslissingen van hun klanten. Je leert om door te dringen in het brein van je klant en daarmee de juiste strategie te bepalen. Door zijn enthousiaste en onderhoudende manier van doceren weet Hein je van begin tot eind te boeien.
- Dhr. Ivo Smits, International Sales Manager | Finsa BV
Hein nam ons mee in de wondere wereld van de beïnvloedingspsychologie. Op een subtiele manier weet hij de theorie in hapklare brokjes te presenteren. Met concrete tips en technieken waar je direct iets mee kunt. Hein doet dat op een manier die van begin tot eind blijft boeien: Hij prikkelt, daagt uit en houdt je een spiegel voor.
- Hartmans Netwerk
Wat ben ik blij dat ik aan de opleiding Salespsycholoog ben begonnen! Er gaat een wereld voor mij open ik ben dan ook erg gemotiveerd. Ook de praktijkdagen zijn zeer waardevol, Hein geeft deze zo vol elan en flair dat je niet anders kunt dan de informatie en kennis volledig te absorberen en toe te passen. De wereld en de mensen om mij heen lijken wel veranderd, maar, nee, ik ben het zelf!
- Mw. Mirjam Gijbels-Goris, Assistent General Manager | Arenborghoeve
De ruime aandacht voor de theorie spreekt mij erg aan omdat daardoor de toepassing nog beter beklijft. Als trainer zie ik jou in staat om salesmannen bij de les te krijgen en aandacht vast te houden. De toepasbaarheid in de dagelijkse wereld van sales beschouw ik zeker als relevant.
- Mw. Anita van den Heuvel-Hollemans, Country Manager Nederland | Bette GmbH & Co.
Ik heb de stof van de Academie voor Gedragskennis bestudeerd en was positief verrast over de vakkundige wijze waarop theorie en praktijk samengebracht worden tot unieke inzichten in het menselijk (on)bewustzijn, en meer specifiek: de drijfveren achter menselijk koopgedrag.
- Mw. Lydia Laninga-Wijnen, Master of Sciense
Ik vind het een bijzonder boeiend onderwerp wat inhoudelijk goed in elkaar steekt en erg leerzaam zal zijn voor salesmensen maar zeker ook voor andere beroepsgroepen toepasbaar is zoals bijvoorbeeld leidinggeven. Het is een unieke opzet die echt wat toevoegt aan kennis van salesmensen.
- Dhr. Bart Weijers, Directeur | AMWEKO B.V.
Enthousiast heb ik deelgenomen aan de praktijkdag van de Masterclass Toegepaste Neuromarketing. Bedankt voor de vriendelijkheid, toepasbaarheid, duidelijkheid, laagdrempeligheid én gezelligheid! Je ziet dat ik al veel geleerd heb!
- Mw. Marja de Roos, Management Assistent Marketing | Omefa

Hein Heijen boeken als spreker?

Neem vrijblijvend contact op voor beschikbaarheid en prijzen

Neem contact op
© 2024 - Hein Heijen en sprekersbureau Quality Bookings